Dynamiczna i zmieniająca się rola działów HR wymusza konieczność dostosowania kompetencji pracowników do nowych ról i oczekiwań. Postrzeganie roli HR w firmie zależy od wielu czynników. Dużą rolę odgrywa wiedza HR Partnerów na temat rozwiązań HR-owych oraz umiejętność przełożenia jej na konkretne działania wewnątrz organizacji, które przyniosą oczekiwane wyniki biznesowe. Wsparcie merytoryczne, inicjowanie zmian oraz planowanie rozwoju zasobów ludzkich zgodnie z misją firmy i jej kluczowymi celami to kluczowe wyzwania tego procesu.
REALNE KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
Uczestnik zrozumie rolę strategiczną i nauczy się ją stosować HRBP.
Uczestnik nauczy się proaktywnie działać planując aktywności HR-owe dopasowane do potrzeb organizacji.
Uczestnik dowie się jak praktycznie stosować w swoim obszarze narzędzia coachingowe oraz jak zapoznawać managerów z tymi narzędziami.
Uczestnik nauczy się dopasowywać rozwiązania HR dostępne na rynku do potrzeb strategicznych firmy.
Uczestnik dowie się jak budować swoją rolę poprzez doradcze i wpierające działanie i współpracę z pracownikami na kilku poziomach organizacyjnych.
Uczestnik także pozna metody działania w każdej z oczekiwanych ról HRBP z zastosowaniem dostępnych narzędzi.
Uczestnik zdobędzie umiejętność łączenia celów strategicznych i biznesowych organizacji z zadaniami HRBP.
Uczestnik będzie umiał stosować różnorodne narzędzia rozwojowe stosowane dla pracowników aby zaspokoić potrzeby oraz zabezpieczyć pulę kompetencji w organizacji.
Uczestnik zdobędzie umiejętność usprawniania procesów rekrutacji oraz automatyzacji.
Uczestnik pozna budowanie rozwiązań na wzrost zaangażowania pracowników w zadania
CZAS TRWANIA 16 godzin (2 dni po 8 godzin, w modułach 8 x 45 min.)
PROGRAM – WYBRANE ZAGADNIENIA
Wprowadzenie do różnorodnych struktur HR
Strategiczne podejście do HR
Procesy HR realizowane w organizacjach
Podstawowe założenia stanowiska HR BP – skąd pomysł na taką rolę?
Partnerstwo w biznesie – dlaczego HR wspiera cele biznesowe?
Omówienie najważniejszych narzędzi w pracy nowoczesnego HRBP
Pięć kluczowych ról HR BP w organizacji – analiza kompetencji